Onderzoek ketensamenwerking

Binnen het Platform IV-HO is het project Zorgwekkend Gedrag & Radicalisering actief. Een van de activiteiten die vanuit dit project in 2019 geïnitieerd wordt is een verkennend onderzoek naar mogelijke knelpunten in de aansluiting van het hoger onderwijs met het bestuurlijke-, zorg- en veiligheidsdomein in Nederland. Het onderzoek heeft een verkennend karakter en zal tegelijk […]

Nieuwe workshop afwegingskader huiselijk geweld en kindermishandeling

Vanaf 1 januari 2019 is iedere (hoger) onderwijsinstelling verplicht een afwegingskader te hebben waarin staat hoe wordt gehandeld bij vermoedens van huiselijk geweld of kindermishandeling bij studenten en medewerkers. In deze workshop, die op 01 maart 2019 van 12:00-14:00 uur bij SURF in Utrecht plaats zal vinden, zal Paul Goosens van het Platform IV-HO een […]

Weeralarm code rood: CvB besluit en scenariokaart

Wat doet uw instelling wanneer het KNMI code rood heeft afgegeven? Laat u colleges, onderzoeken of tentamens gewoon door gaan? Raadt u mensen af naar uw instelling te komen? Of sluit u de instelling volledig? Iedere instelling zal bij een weeralarm keuzes moeten maken en het maken van deze keuzes kan soms lastig zijn. Daarom […]

Workshop afwegingskader Huiselijk Geweld en Kindermishandeling

Vanaf 1 januari 2019 is iedere (hoger) onderwijsinstelling verplicht een afwegingskader te hebben waarin staat hoe wordt gehandeld bij vermoedens van huiselijk geweld of kindermishandeling bij studenten en medewerkers. In deze workshop, die op 17 december 2018 van 12:00-14:00 uur bij SURF in Utrecht plaats zal vinden, zal Paul Goosens van het programma IV-HO een […]

Uitnodigingsbrief Conferentie Safe & Open Hoger Onderwijs – 6 juni 2018

Conferentie Safe & Open Hoger Onderwijs – 6 juni – Academiegebouw Universiteit Utrecht Beste collega, In juni 2016, tijdens de grote internationale conferentie ‘Safe & Open’ hebben we als sector een fundament gelegd onder onze samenwerking op integraal veiligheidsgebied. Met de Rotterdamverklaring hebben veel instellingen uitgesproken dat ze in hun zorg voor een veilige leer- […]